Test bâtons Majesty Touring Carbon 2P

Test bâtons Majesty Carbon Touring 2P

La marque polonaise a au catalogue, en plus de ses skis, de nombreux accessoires dédiés au ski de rando comme une large gamme de bâtons. Nous avons essayé les Touring Carbon 2p ski poles qui sont composés de 2 parties avec une construction carbone. Pour une utilisation en ski de rando, les bâtons en 2 parties nous semblent largement suffisants sachant que même une fois sur le sac, ils seront toujours associé aux skis qui ne sont pas eux repliables. Cela permet d’avoir un poids plus léger ce qui est le cas du Touring Carbon 2P avec seulement 197g sur la balance. Pour le reste, on trouve une mousse agréable qui descend assez bas sur le haut du bâton pour adapter la hauteur de préhension en fonction du terrain. La dragonne est également simple et efficace. Sur le bas, la rondelle est facilement amovible. Au final, un bâton très adapté à la pratique du ski de rando.

Avis fabricant :

The lightest and most technologically advanced ski poles in our range.
The ergonomic, extended handle is equipped with a special head for adjusting pads in pin bindings and an ultra-comfortable strap.
Ultralight and length-adjustable telescopic touring pole made of high quality carbon.
New extra-long grip zone provides quick and effortless changing the grip in steep terrain.
Roundhead handle allows to hold the pole by the head, giving a supreme performance on flat areas and safety grip on steep ascents.

Caractéristiques:

∅16 mm upper carbon tube for extra rigidity

hinner ∅14 mm lower carbon shaft for a lighter and better-balanced ski pole, with reduced swing effect and wind gust resistance

maximum length: 140 cm

minimal length (packed size): 99 cm

printed size indication: 110-140 cm

ouring foam grip with special round head handle with hard tip for shifting heel flaps in touring bindings

carbide tip

Comfort Padded strap – especially soft, padded strap, best wearing comfort

70 mm vario FXP snow baskets

stylish matt finishing

Powerlock 3.0 – strongest quick lock made of forged aluminium – a locking system recommended for ski-alpinism, easy to adjust the pole length

Weight: 197 g

légers
simples
bonne préhension
2 parties

RAS

Add Comment